Dizio ontzorgt bij het kopen van jouw huis in Frankrijk
Vragen? Bel +31(0)20 752 0961

10 vragen over Dizio

Over Dizio

Bij Dizio werken gedreven vakspecialisten met een voorliefde voor Frankrijk. Het team bestaat uit vakspecialisten, personal assistent’s en it-specialisten. Samen zorgen zij ervoor dat elke klant optimaal begeleid wordt en werken zij ieder dag aan een verdere professionalisering en uitbreiding van de diensten van Dizio.

1. Waarom maakt Dizio mijn leven eenvoudiger?

De weg naar de Franse huizendroom kan behoorlijk complex zijn. De aankoop van een woning in Frankrijk, met zijn vele bestuurlijke lagen, andere wetgeving en cultuur en inefficiënte processen, is voor veel mensen lastiger dan gedacht. Er moeten diverse partijen en instanties worden bezocht, om uiteindelijk het gedroomde huis in bezit te krijgen. Verkeerde beslissingen tijdens de aankoop kunnen de droom onhaalbaar maken, of op latere momenten voor verrassingen gaan zorgen. Het deskundige team professionals van Dizio maakt de weg naar het bezit van uw Frans huis begaanbaar.

2. Regelt Dizio echt alles?

Dizio begeleidt kopers van een woning in Frankrijk bij alle juridische, fiscale, financiële en praktische zaken die samenhangen met de aankoop van een woning in Frankrijk. Concreet betekent dit dat u als koper zelf niets hoeft te doen en uw woning sleutelklaar wordt opgeleverd.

3. Waarom rekent Dizio geen aanvullende kosten per uur?

Om voor een transparante dienstverlening te zorgen heeft Dizio er voor gekozen om ongeacht de looptijd en de complexiteit van uw dossier en ongeacht de aankoopprijs van uw woning, alle werkzaamheden voor één vast bedrag aan te bieden. Zo komt u nooit voor onverwachte kosten te staan.

4. Hoe houd ik inzicht in de voortgang van mijn aankoopproces?

Tijdens het aankoopproces heeft u de beschikking over uw eigen Personal Assistent en toegang tot uw eigen online-dossier. In Frankrijk dienen veel zaken nog offline geregeld te worden. Uw Personal Assistent regelt deze zaken voor u en legt deze vast in uw online-dossier.

5. Kan ik in alles mijn eigen taal regelen?

De medewerkers van Dizio spreken Nederlands, Engels, Frans en Duits. U kunt dus altijd in uw eigen taal communiceren en u hoeft de Franse taal niet machtig te zijn.

6. Moet ik naar Frankrijk toekomen om zaken te regelen?

U kunt alles vanuit uw eigen huis regelen. Waar ter wereld dat ook is.

7. Welke zaken kan ik allemaal via Dizio regelen?

Via Dizio kunt u onder andere de volgende zaken regelen:
✓ Makelaar
✓ Notaris
✓ Gemeente
✓ Belastingdienst
✓ Kadaster
✓ Gas
✓ Water
✓ Elektriciteit
✓ Telefoon
✓ Internet
✓ Financiering
✓ Bankrekening

8. Krijg ik na de overdracht van mijn woning nog ondersteuning?

Nadat u eigenaar bent geworden van uw woning, lost Dizio de zaken die samenhangen met de aankoop van uw woning uiteraard nog voor u op.

9. Hoeveel tijd besteed Dizio aan mijn aankoopdossier?

Dizio is per klant tussen de 40 à 80 uur bezig om een woning aan een koper over te dragen. Mocht dit toch meer zijn, dan worden de extra uren niet in rekening gebracht. U betaalt één vast tarief.

10. Wat gebeurt er als mijn aankoop onverhoopt niet doorgaat?

Indien uw dossier voortijdig stopt, bijvoorbeeld omdat uw financieringsaanvraag wordt afgewezen, brengt Dizio enkel de gemaakte uren in rekening. Het resterende saldo van uw eerste betaling wordt aan u teruggestort.

Heeft u nog andere vragen over Dizio? Wij helpen u graag verder.

Laat uw gegevens achter. Een medewerker van Dizio neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met u op.

Of bel direct +31(0)20 752 0961

Heeft u een vraag, hulp nodig of wilt u een afspraak maken?

Dizio helpt u graag en neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met u op.

Of bel direct +31(0)20 752 0961
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.